Jedným zo základných krokov manažmentu, ktorý do RTVS nastúpil v roku 2012 pod vedením Václava Miku, bola zmena vnímania médií verejnej služby. Základnými piliermi zadania bola podmienka nemeniť aktuálne logá, ale výrazne vizuálne odlíšiť Jednotku a Dvojku a priniesť dynamiku a modernosť, ako dva základné atribúty nutného posunu vnímania.
„Nielen z výskumov posledného obdobia vyplynuli dva atribúty vo vnímaní značky RTVS, ktoré doposiaľ absentovali a sú nimi modernosť a dynamika. Práve tieto boli nosnými pri tvorbe zadania na novú ‚grafickú tvár‘ RTVS. Veľmi nás teší, že nový televízny koncept RTVS uspel v silnej konkurencii a ocenila ho taká rešpektovaná inštitúcia, akou je Slovenské centrum dizajnu,“ povedala k úspechu RTVS Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.
Cenu dnes za RTVS prebrali riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie Daša Matušíková (vpravo) a šéf kreatívneho oddelenia RTVS Milan Prekop (v strede).
Výnimočnou je aj nominácia Svetovej akadémie PromaxBDA Awards v hlavnej kategórii celosvetových televíznych dizajnov a takisto za animáciu loga Dvojky. Oficiálne vyhlásenie víťazov sa uskutoční 16. júna 2016 v New Yorku.
Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi referencie patria napríklad ČT Art, Film+, Prima COOL a iné. „Najväčšou výzvou sa pre nás stal pohyb loga a spôsob, ako ho dostať zo statickej podoby. Sme radi, že sa nám pre oba programy podarilo nájsť unikátny princíp, ktorý vytvára filozofiu identifikačných zneliek a spája animačné prvky self-promotion. Zároveň predstavuje pevný, ale otvorený systém, vďaka ktorému sa vizuálna identita môže ďalej rozvíjať a budovať,“ vyjadril sa realizačný tím spoločnosti Oficina.
„Atribúty dynamiky, modernosti s dávkou emócií najlepšie vystihujú kreatívny koncept. Zároveň som nesmierne hrdý, že svetová špička v oblasti televízneho dizajnu ocenila nomináciou prácu celého realizačného tímu. Je to nielen úspech RTVS, ale aj uznanie pre slovenský mediálny trh,“ povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
Realizačný tím:
Managing Director: Daša Matušíkova
Kreatívny tím: Milan Prekop, Róbert Bunča
Brand tím: Katarína Burdátšová, Dominika Šulková
Režisér: Lukáš Fišárek
Kamera: David Marvan
Tím Oficina: Vladimíra Cimbalníková, Marek Cimbálník, Vít Zemčík
Podrobnosti o nomináciách a kategóriách nájdete tu:
https://view.publitas.com/promaxbda-international/conf16_ge_finalists_guide/page/6-7
Doplňujúce informácie:
Súťaž PromaxBDA Awards prináša pohľad na najvýraznejšie počiny roka v oblasti mediálneho marketingu. Svetové ocenenia sa udeľujú za najlepšie práce na trhu naprieč obrazovkou, éterom a online prostredím. Popredné osobnosti z radov svetových marketérov sa stretávajú raz ročne na konferencii PromaxBDA v New Yorku, kde nie je núdza o nové pohľady, svetovo úspešné kampane, ale aj špičkové stratégie.
Národná cena za dizajn podporuje inovačné a realizačné úsilie tvorcov dizajnu a výrobcov v Slovenskej republike a v rámci Európskej únie. Spolu s vyhlasovaním výsledkom sa tento rok koná aj výstava finalistov v obidvoch výstavných priestoroch – galérii Satelit a podkroví Slovenského múzea dizajnu.