Svetová filmárka Agnieszka Holland sa nebojí otvárať vážne spoločenské témy a pomenovať problémy, ktoré sú vo svete stále výraznejšie. Na dôležité otázky sama upozorňuje vo svojich filmoch, z ktorých tri boli nominované na Oscara. Kriticky sa pozerá na rodné Poľsko, ale aj na Slovensko. V Ráne na eFeMku zdôraznila, že slobodu a demokraciu si musíme strážiť: „Slobodu bolo veľmi ťažké získať, ale veľmi ľahko ju možno stratiť.“
Režisérka a scenáristka z Poľska prezradila, ktorých svetových režisérov rada sleduje, ktoré filmy ju v poslednej dobe zaujali a vyzdvihla niekoľkých slovenských autorov. Dobrý filmár musí mať podľa nej tri črty: „Musí mať fyzickú silu a energiu. Je to práca, ktorá vyžaduje indukovanie energie iným. Druhá vec je zvedavosť - musí byť zvedavý na ľudí, na svet, na príbehy, na obrazy, na život. A tretia je trpezlivosť - lebo je to práca, v ktorej treba obzvlášť v hranom filme, ale aj v celovečernom dokumente, udržiavať v sebe oheň a nedovoliť, aby sa merítka hodnoty vytratili. Keď má človek tieto tri črty a k tomu talent, tak je dobrý filmár.“ Svoje skúsenosti a rady ponúkla aj počas prednášky na Visegrad Film Forum 2016 v Bratislave.
V Ráne na eFeMku odpovedala aj na poslucháčske otázky a vysvetlila, ako vznikajú seriály s viacerými režisérmi. Sama nakrútila niekoľko dielov seriálov ako House of Cards, Odložený prípad či The Wire. Práve seriály sa podľa nej začali zaoberať dôležitými témami: „Vytratilo sa niečo, čomu sa hovorí kino stredu. Kino, ktoré hovorí o zložitých veciach a je inovatívne, ale zároveň aj prístupné pre diváka. Atraktívnym spôsobom rozpráva príbehy, ktoré sú občas veľmi zložité. Takéto kino sa vytratilo a máme čistú komerciu, v ktorej je ambíciou len pobaviť, alebo festivalové kino, ktoré je pre diváka veľmi náročné. Zaujímavé seriály vycítili to prázdno a začali ho zapĺňať.“
Celý rozhovor s Agnieszkou Holland z Rána na eFeMku, v ktorom hovorila o svetovej kinematografii, ale aj o dôležitých spoločenských otázkach, si môžete vypočuť tu: