Faust II.: 1. dejstvo 6. a 7. scéna - Jasne osvetlené sály a Rytierska sála

Faust II.: 1. dejstvo 6. a 7. scéna - Jasne osvetlené sály a Rytierska sála

Johann Wolfgang Goethe: Faust II. diel

Čítanie - 1. dejstvo 6. a 7.scéna: Jasne osvetlené sály a Rytierska sála

6. scéna: Jasne osvetlené sály
Scéna Jasne osvetlené sály je svojím miestom aj tónom v kontraste k predchádzajúcej scéne Tmavá galéria a k magickým radám, ktoré majú privolať Parida a Helenu. Kým Faust zostupuje alebo vzostupuje k matkám, aby získal čarovnú trojnožku, Mefistofeles ako doktor - šarlatán poskytuje dvorným dámam a pážaťu všakovaké rady, ako sa zbaviť trápenia. Cisár zas na pozadí netrpezlivo čaká na privolanie duchov. Scéna má charakter intermezza, v ktorom Mefistofeles, teraz už nie ako mystagóg z predchádzajúcej scény, ukazuje svoju figliarsku povahu.

7. scéna: Rytierska sála
Rytierska sála sa pred očami dvoranov mení na javisko. Hlásateľ, tradične uvádzajúci postavy, sa vzdáva svojej úlohy, ktorej sa ujíma astrológ. Tomu zas našepkáva – podobne ako v predchádzajúcich scénach – Mefistofeles. Scénu Parida a Heleny ohlasuje ako dokonalú ilúziu – sebaklam: „To, po čom túžite, váš uzrie zrak;/ nemožné je to, vierohodné však.“ Faust v odeve kňaza premieta pomocou laterny magiky do pary na javisku postavy Parida a Heleny. Prízrak Heleny, jeho vlastný technický výtvor, ho tak fascinuje, že sa ho chce sám zmocniť. Spôsobí však výbuch a Mefisto ho v bezvedomí odnáša preč zo scény.

1. dejstvo 6. a 7. scéna: Jasne osvetlené sály a Rytierska sála Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Autorka: Táňa Kusá

Živé vysielanie ??:??

Televízia