Bežíte do kina na poslednú chvíľu, lebo vás zdržia kolóny, nečakaný telefonát od šéfa alebo nákup občerstvenia?
Vďaka reklamám a trailerom na filmové novinky máte stále rezervných pätnásť minút. Alebo patríte k nadšencom, ktorí si ochutnávky pripravovaných snímok nenechajú ujsť?
Trailer je forma reklamy
Trailery na nové filmy sú samostatná „veda", dokonca umenie. Lebo nie je trailer (po slovensky upútavka) ako trailer. Je to niečo medzi krátkym filmom, videoklipom a reklamou.
FM_trailer
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
„Stále záleží na tom, aké je zadanie a komu chceme film predať. Je to forma reklamy. Vyberajú sa zábery, vyberá sa hudba," hovorí pre Rádio_FM Peter Pavlík, strihač trailerov pre kiná a televíziu.
„Na zlé filmy sa robia trailery rýchlejšie a jednoduchšie," smeje sa strihač. Vďaka kvalitným trailerom stúpajú počty predaných vstupeniek do kina či predplatitelia streamovacích služieb. Práve preto sú upútavky na filmové novinky nabité emóciami či dramatickou hudbou.
Spomeniete si, kedy ste naposledy videli nielen dobrý film, ale aj kvalitný trailer?
25 50 75 90