Úvod Novinky Osobnosti

Producent Rudolf Biermann: Každý filmový žáner je umenie

Vypočujte si rozhovor s filmovým producentom Rudolfom Biermannom, ktorý porozprával o svojom novom filme, Muž so zajačími ušami.

Producent Rudolf Biermann: Každý filmový žáner je umenie Zdroj: RTVS

Rudolf Biermann je meno, ktoré rezonuje vo svete audiovízií už poriadne dlho. Rodák z Trenčína, vyštudoval právnickú fakultu v Bratislave a po štúdiu pracoval vo viacerých filmových štúdiách, tiež pôsobil ako generálny manažér MFF Karlovy Vary a ART festu v Košiciach.

Za svoju kariéru filmového producenta vyprodukoval viac ako 50 divácky úspešných a oceňovaných filmov, medzi najznámejšie rozhodne patrí Fontána pre Zuzanu 2, Obsluhoval som anglického kráľa, Jánošík alebo Román pre mužov.

102106300822;hosť DRS;Rudolf Biermann Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Muž so zajačími ušami

Medzi jeho najnovší prírastok patrí rozhodne jeho dlho očakávaný počin, ktorý prišiel pred nedávnom do kín, Muž so zajačími ušami. Filmu tiež ako iným skrížila cestu prebiehajúca pandémia. Korona nám samozrejme narušila plány, človek musel hlavne poriadne rozmýšľať, že kedy bude môcť uviesť film do kín. Pôvodne mala byť premiéra ešte v roku 2020, potom sme mysleli, že sa kiná otvoria v lete a potom prišla druhá vlna," priznal producent.

Film Muž so zajačími ušami je žánrovo odlišný od Vášho predošlého filmu Sviňa. Dá sa považovať za viac umelecký? „My si musíme uvedomiť, že každý žáner je umenie. Sviňa bol historicky najúspešnejší film, čo sa týka tržieb. Keby Muž so zajačími ušami mal takú návštevnosť a urobil také čísla, tak by som bol najviac šťastný," dodal so smiechom.

muž so zajačími ušami.png Zdroj: Titanic/In Film Praha

Práca filmového producenta

Filmového producenta musí vždy dôkladne zaujať scenár. „Tieto spôsoby sa už trocha zmenili, prvé riadky sú dôležité, pretože človek má po pár riadkoch už menej koncentrácie. Po pár stranách vidíme, či má scenár potenciál. Väčšinou sa už dnes snažíme pracovať s vlastnými konceptami, ktoré si potom postupne skladáme," vysvetlil.

V rozhovore sa nevyhli téme či Rudolf dokáže hneď predpokladať kasový úspech projektu. „Samozrejme, tie projekty sú podľa toho financované. Vždy máte odhad minimálnej návštevnosti, koľko ľudí by malo na film zájsť. Vždy je najlepšie, keď príde na film veľa ľudí. Nie z dôvodu, že potrebuje film čo najviac zarobiť, ale preto aby sa ukázalo, že sa do kina ešte stále chodí," dodal na záver filmový producent, Rudolf Biermann.

Foto: Titanic / In Film Praha

25 50 75 90