Úvod Novinky Tipy z programu

O Rádiu_FM v priebehu 20 rokov s jeho šéfkou. Rokmi sa zmenilo hudobne, aj obsahovo

Rádio_FM oslávilo 3. novembra 20 narodeniny a my sme si ich s jeho šéfdramaturgičkou Jankou Imrichovou pripomenuli.

O Rádiu_FM v priebehu 20 rokov s jeho šéfkou. Rokmi sa zmenilo hudobne, aj obsahovo

Rádio_FM sa celých 20 rokov zameriava na nezávislú, alternatívnu hudobnú scénu, podporuje slovenských aj zahraničných umelcov. Poslucháči si v jeho éteri nájdu indie rock, dubstep, hip-hop, world music, tanečnú elektronickú hudbu, ale aj rôzne žánre, ktoré sa bežne neobjavujú v komerčných rádiách.

To, ako sa však rokmi menilo a akými zmenami či ťažkosťami prešlo sme sa rozprávali s jeho šéfdramaturgičkou, Jankou Imrichovou.

Fotky z osláv 20. výročia Rádia_FM nájdete v našej galérii.

241030_RS_HostPopo_JankaImrichova_Radio_FM_IvanaIlgova_IMG_9292.jpg

Šéfdramaturgička Rádia_FM Janka Imrichová (vľavo)

Aké míľniky postretli Rádio_FM počas 20 rokov?

Musím sa priznať, že priamo o míľnikoch som nikdy neuvažovala, pre mňa je dôležité každé jedno dobre urobené vysielanie, každý jeden projekt, ktorý môžeme zrealizovať a ktorý sa podarí, má odozvu a priazeň u poslucháčov.

V rámci tímu_FM si ho aj interne vyhodnotíme ako niečo, do čoho sme dali všetko a vyšlo nám to. V tomto mám šťastie na kreatívnych a odvážnych kolegov a kolegyne. Posúvame sa vpred napriek tomu, že podmienky a okolnosti nie sú vždy priaznivé.

Ako sa rokmi rádio menilo? V čom je dnes iné ako na začiatku?

Menilo sa, samozrejme. Obsahovo aj hudobne. Zhruba pred 10 rokmi začalo lepšie cieliť na komunity, jednoznačne sa zadefinovalo hudobne, zmenila sa práca s hudobnou databázou, ktorá je v prípade Rádia_FM obrovská.

Slovenskej hudby sme hrali vždy veľa. Iní sme aj vzhľadom na prirodzené okolnosti, na svet, ktorý sa mení okolo nás. Potrebujeme reagovať. Spôsobov, ako sa dostať k informáciám i k novej hudbe je v súčasnosti x-krát viac ako pred 20. rokmi.

Aká je poslucháčska základňa rádia?

Rádio_FM sa orientuje na náročnejšieho poslucháča, na ľudí, pre ktorých hovorené slovo a hudba nepredstavujú len zvukovú kulisu. Naša poslucháčska základňa je predovšetkým veľmi podporujúca a prajná. Aspoň ja to tak vnímam. Rovnako vnímam, že naši poslucháči starnú spolu s nami.

Mladí už všeobecne klasické rozhlasové vysielanie nevyhľadávajú, zároveň však nových poslucháčov nemáme ako osloviť. Potrebovali by sme lepšie zacieliť marketingové aktivity, lepšie pracovať v regiónoch, viac chodiť medzi poslucháčov.

Asi nikoho neprekvapím, keď poviem, že toto sú aktivity, na ktoré by sme potrebovali peniaze. Rovnako tak vlastných šikovných ľudí, ktorí by sa tomu venovali.

Kto vytvára koncepciu rádia?

Za programový koncept Rádia_FM som zodpovedná ja ako intendantka. Rádio_FM však nie je iba o mne, tvoria ho ľudia, ktorým rovnako ako mne záleží na tom, aby sme v rámci nášho profilu a hudobného zamerania vysielali pre všetkých poslucháčov a poslucháčky.

Hodnoty Rádia_FM sú zadefinované jednoznačne, a to v zmysle nášho verejnoprávneho poslania, ktoré je pre nás veľmi dôležité.

Čo počúvaš ty, zasahuješ do vysielania, čo hrať a koho pozvať?

Ja počúvam Rádio_FM. Naozaj. Stále je pre mňa maximálne inšpirujúce. Samozrejme, priebežne počúvam aj vysielanie kolegov z iných programových služieb Slovenského rozhlasu a kvôli prehľadu si zvyknem ladiť aj komerčné rádiá, priznám sa však, že nie som ich cieľovka, takže to príliš dlho nikdy nevydržím.

Hostí ani hudbu do nášho vysielania nepretláčam, to naozaj nie je moja práca a takto to u nás nefunguje. Viem posunúť tip, to áno, ale to je vzájomné a v rámci tímu_FM nastavené všetkými smermi. Pokiaľ ide o hudbu, Rádio_FM má úžasnú hudobnú redakciu na čele s hudobným dramaturgom.

Ako vidíš budúcnosť Rádia_FM, čo by ste chceli, aké sú vízie?

V Rádiu_FM som už dlho, a preto viem, že veľmi nemá zmysel pozerať sa do ďalekej budúcnosti. Stačí za roh. Naďalej chceme vysielať tak, aby nám to dávalo zmysel.

Samozrejme, mám predstavy a vízie, v zásuvke niekoľko pekných projektov, na ktoré sadá prach. Nevyhnutná však bude podpora nového vedenia, koniec-koncov, ako vždy. Potrebujeme reagovať na zmenu rozhlasového trhu, preferencie poslucháčov a poslucháčok, je veľa oblastí, ktoré by sme mohli robiť lepšie a efektívnejšie.

25 50 75 90