Denne sa musel pozerať na nezmyselné reklamy, na ktorých figuroval pri dome či lodi s textom, že vyhral 100-tisíc eur. Spevák sa snažil proti tejto klamlivej reklame bojovať, no bol to boj s veternými mlynmi. Každý deň vznikali nové a nové stránky so zavádzajúcou reklamou zneužívajúci jeho meno a tvár. Nakoniec pomohol až zásah priamo z centrály Facebooku.
Ako odhaliť podvody
V ohrození je pri podvodných reklamách nielen povesť a dobré meno známej osoby, ale aj citlivé údaje ľudí, ktorí im naletia. Existujú však pravidlá, vďaka ktorým môžete odhaliť klamlivé reklamy na internete. Jakub Jusko z občianskeho združenia Zvoľ si info odporúča zamyslieť sa pri online reklamách nad týmto:
- Text klamlivých reklám je väčšinou plný chýb, nespisovný a pôsobí ako hrubý preklad z internetového prehliadača
- Titulok reklamy väčšinou obsahuje slová ako šok, škandál
- Pozorujte, prečo by práve daná webová stránka zverejňuje reklamu práve s touto celebritou
- Spozornieť by ste mali, ak celebrita na svojich oficiálnych sieťach nepromuje daný produkt či službu
- Podvodné stránky, na ktorých sa zobrazujú falošné reklamy majú zvyčajne krátku životnosť (viete dohľadať kedy vznikli, a je to väčšinou pár dni dozadu)
Zároveň platí, že na internete máme byť vždy správne podozieraví.
Podvody s celebritami na internete
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.