Veľký rozvoj a neutíchajúca popularita cyklistiky v slovenských mestách tvorí nezanedbateľnú súčasť verejnej dopravy. Počet cyklistov čoraz viac stúpa, ale ich potreby sú do istej miery podceňované.
Vyrieši tento problém lepšia cyklodprava a podmienky pre chodcov? O možných zmenách sme diskutovali s Petrom Rožárom.
Ako spraviť naše mestá bezpečnejšie pre cyklistov
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Peter tvrdí, že hlavné riešenie tejto problematiky tkvie v infraštruktúre. Cestné komunikácie nie sú absolútne dizajnované pre cyklistov a chodcov, ale výhradne len pre motorové vozidla.
Úpravy a zmeny by nemali byť vôbec zložitým procesom. Medzi najvýhodnejšie riešenia pre centrá miest môžeme zaradiť pešie zóny alebo cyklotrasy.
Mestá, ktoré presadili tieto inovatívne riešenia vytvárajú a menia jednotlivé komunikácie a tým pádom poskytujú výhodnejšie podmienky pre mobilitu, ktorá zvyšuje kvalitu životného prostredia.
Aké sú riešenia cyklodopravy?
Udržateľnosť funkčnej cyklopremávky je v niektorých mestách úplne na začiatku, majú to tak aj v zahraničí?
„Na komunikáciách, na ktorých sa jazdí rýchlejšie je optimálne riadiť sa vyznačenou cyklotrasou a v iných prípadoch je v zahraničnom mestskom prostredí bežné integrovať cyklistov do premávky prostredníctvom zavedenia zón 30. V týchto úsekoch je nutné dodržovať povolenú rýchlosť 30 km/h., sú opatrené viacerými rôznymi prvkami, ktoré upokojujú dopravu a sú ďaleko prijateľnejšie pre ľudí, ktorí si užívajú verejný priestor," dodal na záver Peter Rožár.
Foto: Shuterstock
25 50 75 90