Už dlhšiu dobu patrí Slovensko do zoznamu krajín, v ktorých podniká veľmi málo žien. Dôvody môžu byť viaceré, no stále pre mnohých neznáme. Prečo sa to deje a ako podnietiť, aby u nás začalo podnikať viac žien? Rozprávali sme sa s Magdalénou Adamus zo Slovenskej akadémie vied.
Ako dosiahnuť aby u nás podnikalo viac žien
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Z prieskumov vyplýva, že za toto dianie môže viacero objektívnych faktorov, ktoré môžeme vnímať za prekážky v podnikaní. Rozhodne veľkú rolu zohrávajú neustále trvajúce rodové stereotypy, avšak veľmi často je o to hlavne o ľudskej sebadôvere.
Je dôležité veriť si
Mnoho žien sa bojí a tým automatický upadá viera vo vlastné schopnosti. Základným kritériom je zistiť, čo si človek skutočne myslí o sebe samom a či sa vôbec podobáme na skutočného podnikateľa.
Viaceré štúdie dokazujú, že podnikatelia mávajú väčšinou silnejšie stereotypno-maskulinné charakteristiky, no nemusí to byť vždy tak.
Ako povzbudiť ženy k podnikaniu?
Je potrebné zvyšovať viditeľnosť úspešných podnikateľov, ktorí sa prezentujú ako bežní ľudia. Malo by sa hovoriť viac o štatistikách. Podniky založené ženami sú veľmi úspešné a prezentujú sa vo veľmi stabilných a ziskových číslach.
Pokiaľ sa bude naďalej dariť viacerým podnikateľkám, nielenže dokáže presvedčiť ďalšie ženy k podnikaniu, ale takisto otvoriť cesty k mnohým investorom, ktorí podporia viaceré kreatívne nápady.
Foto: Shutterstock
25 50 75 90