Pomoc pri používaní archívu

Pomoc pri používaní archívu

Pre označenie obsahového deskriptora a vekovej vhodnosti platí piktogram uvedený pri popise programu v TV archíve.

Čo robiť keď nefunguje prehrávanie videa ?

Internetové vysielanie vyťažuje Vaše internetové pripojenie, Váš počítač/smartphone, preto je dobré si preveriť či spĺňate minimálne systémové požiadavky.

Minimálne požiadavky

Pre kvalitný prenos v plnej HD kvalite potrebujete rýchlosť downloadu aspoň 9000 kb/s, pre HD aspoň 5000 kb/s. Ďalším sledovaným parametrom je odozva, ktorá by nemala mať v priemere vyššiu hodnotu ako 20 ms a maximálna hodnota by nemala byť vyššia ako 50 ms.

V prípade, že vyťaženie vášho zariadenia dosiahne v parametroch CPU, GPU alebo pamäť vyťaženie cez 75%, môže video v prehrávači trhať.

Používanie zariadení a software s ukončenou podporou, ako napr. Adobe Flash, Internet Explorer 11, Windows XP, Vista alebo 7, mobilné telefóny a tablety so zastaraným alebo ďalej výrobcom nepodporovaným OS či Smart TV s neaktualizovaným firmware alebo webovým prehliadačom bude pravdepodobne viesť pri pokuse o prehrávanie k jeho zlyhaniu. Odporúčame mať najnovšiu verziu webového prehliadača a aktulizovaný operačný systém.

Vaše pripojenie k internetu

Najčastejším problémom nedostatočnej kvality vysielania (sekanie, nízka kvalita) býva slabé internetové pripojenie, jeho obmedzenie, zdieľanie spojenia s priveľkým počtom ďalších účastníkov (tzv. agregované pripojenie), alebo nastavením nejakého obmedzenia priamo v počítači.

V prípade obmedzovania alebo blokovania prevádzky okolitou sieťou najskôr zistite, akou rýchlosťou vaša prípojka v aktuálnom čase disponuje, a to hlavne pri agregovaných pripojeniach. Môžete pre tento účel využiť napr.: speedtest.net, speedmeter.sk. Agregované pripojenie je každé bežné domácie pripojenie k internetu poskytovateľom, pri ktorom nie je garantovaná rýchlosť pripojenia. Garantované pripojenie majú zväčša len firemní zákazníci. V okamžiku napríklad populárnych športových podujatí, môže dôjsť pri väčšom počte pripojených účastníkov k plnému vyťaženiu siete a následne nemožnosti dosiahnuť vysielanie v najvyššej kvalite. Pri niektorých poskytovateľoch internetového pripojenia môže tiež dôjsť k vyčerpaniu kapacity pripojenia k dátovému uzlu SIX (chrbtová sieť slovenského internetu). To je si možné preveriť na stránkach six: https://www.six.sk/index.php?page=pripojene_siete

Ak ste pripojení cez bezdrôtovú sieť, overte, či na rovnakom prístupovom bode nevyťažujú pripojenie ďalší užívatelia. Ak toto neviete overiť, je možné, že vám náš stream nepobeží plynulo. Ak ste pripojený cez mobilnú sieť, k prerušovanému spojeniu môže dochádzať najmä ak ste v pohybe.

Obmedzenia v počítači

Problém môže byť spôsobený obmedzovaním kapacity alebo blokovaním komunikácie medzi vašim počítačom a vysielacími servermi.

Obmedzovanie kapacity môže byť spôsobené spustenými programami vo vašom počítači. Môže ísť o programy na sťahovanie alebo upload (uloz.to, Bittorrent, Rapidshare a t.p.) alebo môže ísť o problémy v sieti.

Pokiaľ ste pripojení do internetu cez router s firewallom, je dobré skontrolovať, či neblokuje porty určené k prenosu videoobsahu, najmä porty 80 a 443. Ak router alebo jeho firewall pracuje s analýzou prenášaného obsahu (payload inspection), je vhodné takúto analýzu pri výskyte problémov s pripojením vypnúť.

Pripojenie cez proxy server odporúčame deaktivovať. V prípade, že vám naše vysielanie nefunguje v rámci vašej firemnej siete, kontaktujte svojich administrátorov. Je možné, že niektoré služby sú proxy servermi blokované, alebo sú presmerované tak, že sa k vášmu zariadeniu nedostanú.
Problém môže nastať v prípade, že nemáte aktívne okno prehliadača v ktorom beží náš stream. Prehliadač totiž môže aktivitu neaktívneho okna obmedziť, alebo pozastaviť. Ak máte otvorených viac okien prehliadača alebo viac prehliadačov a v niektorom beží nekorektne napísaná aplikácia, môže to tiež ovplyvniť kvalitu videa.

Pred tým, ako oznámite chybu cez náš kontaktný formulár, skúste spustiť náš stream ako jedinú záložku v prehliadači a overte, či vyťaženie vášho zariadenia nie je privysoké z iných dôvodov (napr. ťažba kryptomien, alebo iné zložité výpočty zaťažujúce CPU alebo GPU)
Skúste audiostream našich rozhlasových služieb. O aktuálnom dianí a športových udalostiach pravidelne informuje napr.: Rádio Slovensko

Živé vysielanie ??:??

Televízia