Po nástupe nového manažmentu pod vedením Václava Miku presne pred 4 rokmi 17. 12. 2012 verejnoprávna RTVS zmenila vizuálnu tvár hlavných spravodajských relácií. Výročie tejto zmeny oslávi príznačne. 18. 12. 2016 odštartuje hlavná spravodajská relácia Správy RTVS v novej grafike a z moderného virtuálneho štúdia.
18. 12. 2016 presne o 19.00 odštartuje hlavná spravodajská relácia Správy RTVS v novej grafike z nového štúdia.
Reflektuje doterajšiu farebnú škálu, ktorá vychádzala z trikolóry, avšak s výrazným akcentom na modernosť a trendy. Spravodajské relácie RTVS nebudú vynovené len po vizuálnej stránke, diváci budú môcť
zmeny
postrehnúť
aj v dramaturgii. Ich predzvesťou bola aj nedávna úprava moderátorských dvojíc, Správy RTVS dlhšiu dobu
moderuje jeden samostatný moderátor. RTVS tak reflektuje najmodernejšie trendy v oblasti interpretácie spravodajských výstupov smerom k divákom.
Dlhodobo plánovaný projekt
redizajnu spravodajských relácií sa systematicky pripravoval viac ako
pol roka. Interný tím pod vedením riaditeľa Sekcie spravodajstva, športu a publicistiky
Lukáša Dika zložený z viac ako 35 pracovníkov spravodajstva, techniky a marketingu. Kompletnú zmenu organizačne zastrešil
Radoslav Gažo, poverený vedením Odboru produkcie a výroby spravodajstva.
Exkluzívne vydanie vynovených Správ RTVS si môžete pozrieť tu:
Okrem zásadnej zmeny vnútornej grafiky relácií
Správy RTVS, Góly body sekundy
a Počasie, bolo nanovo vymodelované aj virtuálne štúdio. Redizajn sa tak isto dotkne relácií
Správy a komentáre
a Správy RTVS v slovenskom posunkovom jazyku. Ostatné formáty budú grafickou zmenou prechádzať postupne počas roka 2017.
Kreatívny návrh vznikol v interných kapacitách Sekcie marketingu a komunikácie RTVS. Tvorcom
nového loga
Správ RTVS, ktoré reflektuje samotné logo RTVS, je
Igor Derevenec, ktorý v spolupráci s
Martinom Piterkom
a
Matejom Repaským
pripravili aj návrhy virtuálneho štúdia a moderného spravodajského stola. Zmena zvukovej grafiky prebehne aj v
hodinových Správach RTVS v rozhlasovom vysielaní. Svoj vlastný hudobný motív vynovil
skladateľ Roman Ferianc, ostal pritom verný pôvodnej melodike, avšak obohatenej o nové aranžmány.
Promo kampaň, ktorú RTVS spustila
6.12.2016
v televíznom a rozhlasovom vysielaní,
nadväzuje na výročia RTVS 90/60
a spotmi, kde sa prelínajú významné historické medzníky a súčasnosť poukazuje na prítomnosť verejnoprávnych médií pri zásadných udalostiach histórie našej krajiny až dodnes. Navyše podľa posledného prieskumu agentúry Median SK má
najobjektívnejšie televízne spravodajstvo práve verejnoprávna RTVS. Súčasťou aktuálnej kampane je aj oboznámenie divákov touto informáciou.
Kontinuálna a koncepčná transformácia verejnoprávneho spravodajstva sa odráža aj v
mimoriadne dynamickom náraste diváckej popularity.
Zatiaľ čo v
roku 2012
dosahovali Správy RTVS priemerný trhový podiel
8,6%
(v cieľovej skupine 12+), priemerná hodnota trhového podielu za
rok 2016
stúpla na hodnotu 15,9%, čo je nárast o
viac ako 84%.
Vynovené Správy RTVS budú môcť diváci sledovať už v nedeľu 18. 12. 2016 o 19:00 na Jednotke.