Zahraničný duchovný prenos (Krížová cesta z Kolosea)

Vhodné pre všetkých Skryté titulky Európska tvorba
Prevzaté cirkevné podujatie.
Liturgická pobožnosť Krížovej cesty z Kolosea v Ríme za účasti pápeža Františka. Preklad a komentár Mons. Marian Gavenda. Veľký piatok je dňom spomienky na zajatie, mučenie, ukrižovanie a smrť Božieho Syna Ježia Krista. Pobožnosťou krížovej cesty sa veriaci ponárajú do bolesti a utrpenia, ktoré Kristus pretrpel za hriechy sveta, hriechy každého jednotlivca. Zrada bozkom učeníka Judáša a zajatie v Getsemanskej záhrade, celonočné potupné vypočúvanie pred Veľradou, Herodesom a Pilátom, kruté mučenie bičovaním a tŕnimkorunovaním, posmech, pľuvance a opovrhnutie vojakov, bolestné pády pod ťarchou kríža, obnažené telo pribité na kríž a vyzdvihnuté od zeme... a napokon smrť. Mŕtve telo uložili do skalného hrobu a zapečatili kameňom. Zdanlivo sa všetko skončilo. Ale iba pre tých, ktorí v Neho neverili... Sám si niesol kríž a vyšiel na miesto, ktoré sa volá Lebka, po hebrejsky Golgota. Tam ho ukrižovali a s ním iných dvoch, z jednej i druhej strany, Ježiša v prostriedku. Pilát vyhotovil aj nápis a pripevnil ho na kríž. Bolo tam napísané: „Ježiš Nazaretský, židovský kráľ.“ Tento nápis čítalo mnoho Židov, lebo miesto, kde Ježiša ukrižovali, bolo blízko mesta; a bol napísaný po hebrejsky, latinsky a grécky. Židovskí veľkňazi povedali Pilátovi: „Nepíš: Židovský kráľ, ale: On povedal: ‚Som židovský kráľ.‘“ Pilát odpovedal: „Čo som napísal, to som napísal.“ (Evanjelium podľa Jána) , Liturgická pobožnosť Krížovej cesty z Kolosea v Ríme za účasti pápeža Františka. Preklad a komentár Mons. Marian Gavenda. Veľký piatok je dňom spomienky na zajatie, mučenie, ukrižovanie a smrť Božieho Syna Ježia Krista. Pobožnosťou krížovej cesty sa veriaci ponárajú do bolesti a utrpenia, ktoré Kristus pretrpel za hriechy sveta, hriechy každého jednotlivca. Zrada bozkom učeníka Judáša a zajatie v Getsemanskej záhrade, celonočné potupné vypočúvanie pred Veľradou, Herodesom a Pilátom, kruté mučenie bičovaním a tŕnimkorunovaním, posmech, pľuvance a opovrhnutie vojakov, bolestné pády pod ťarchou kríža, obnažené telo pribité na kríž a vyzdvihnuté od zeme... a napokon smrť. Mŕtve telo uložili do skalného hrobu a zapečatili kameňom. Zdanlivo sa všetko skončilo. Ale iba pre tých, ktorí v Neho neverili... Sám si niesol kríž a vyšiel na miesto, ktoré sa volá Lebka, po hebrejsky Golgota. Tam ho ukrižovali a s ním iných dvoch, z jednej i druhej strany, Ježiša v prostriedku. Pilát vyhotovil aj nápis a pripevnil ho na kríž. Bolo tam napísané: „Ježiš Nazaretský, židovský kráľ.“ Tento nápis čítalo mnoho Židov, lebo miesto, kde Ježiša ukrižovali, bolo blízko mesta; a bol napísaný po hebrejsky, latinsky a grécky. Židovskí veľkňazi povedali Pilátovi: „Nepíš: Židovský kráľ, ale: On povedal: ‚Som židovský kráľ.‘“ Pilát odpovedal: „Čo som napísal, to som napísal.“ (Evanjelium podľa Jána)