Umenie

Skryté titulky Európska tvorba
Kultúrny magazín
Zuzana Husárová obnovuje na Slovensko povedomie o existencii zvukovej poézie. Zvláštnej a zaujímavej tvorby na pomedzí poézie a hudby, ktorá osciluje na rôznorodých úrovniach spojení - fúzií výsledných tvarov, štýlov, žánrov, umení… Pritom ide o storočnú tradíciu tvorby tohto ojedinelého zvukovo-slovného tvaru - odkedy sa vo svete zaznamenala prvá nahrávka zvukovej poézie. Zuzana založila s priestom Fuga festival zvukovej poézie – ô. Okrem predstavenia pozadia vzniku samotného festivalu nám povie aj o tom, čím sa odlišuje zvuková poézia od klasickej literárnej a hudobnej tvorby - ako je to s touto tvorbou u nás a v zahraničí, či sa do tejto tvorby premieta aspekt rodovosti, aký druh zručností a vedomostí treba pre túto tvorbu? Daniel Tóth je jednou z popredných osobností tvorcov experimentálnej elektronickej hudby. Už od konca 90.rokov je jeho tvorba – s projektom POO – silne reflektovanou. Prešiel množstvom projektov, tvorbou rôznorodých odnoží elektronickej hudby. Zvláštnosťou je jeho inklinácia k perfekcionalizmu pri tvorbe v štúdiu, ktorá stojí v opozite k voľnej tvorbe na pódiu, kedy využíva vlastne zostrojený syntetizér.Pri stretnutí s hudobníkom nám predstaví aj vlastný projekt Angakkut, ktorý vydal minulý rok. Osem rokov práce prinieslo viac ako sto vrstiev (!) zvukových stôp - vyskladaných zo spolupráce s rôznymi muzikantmi. Precíznosť, veľký zmysel pre pieseň, fónické poňatie textovosti a kryštalizácia zvukovosti robí z platne Angakkut jednu z popredných počinov vydaných za posledné obdobie. , Zuzana Husárová obnovuje na Slovensko povedomie o existencii zvukovej poézie. Zvláštnej a zaujímavej tvorby na pomedzí poézie a hudby, ktorá osciluje na rôznorodých úrovniach spojení - fúzií výsledných tvarov, štýlov, žánrov, umení… Pritom ide o storočnú tradíciu tvorby tohto ojedinelého zvukovo-slovného tvaru - odkedy sa vo svete zaznamenala prvá nahrávka zvukovej poézie. Zuzana založila s priestom Fuga festival zvukovej poézie – ô. Okrem predstavenia pozadia vzniku samotného festivalu nám povie aj o tom, čím sa odlišuje zvuková poézia od klasickej literárnej a hudobnej tvorby - ako je to s touto tvorbou u nás a v zahraničí, či sa do tejto tvorby premieta aspekt rodovosti, aký druh zručností a vedomostí treba pre túto tvorbu? Daniel Tóth je jednou z popredných osobností tvorcov experimentálnej elektronickej hudby. Už od konca 90.rokov je jeho tvorba – s projektom POO – silne reflektovanou. Prešiel množstvom projektov, tvorbou rôznorodých odnoží elektronickej hudby. Zvláštnosťou je jeho inklinácia k perfekcionalizmu pri tvorbe v štúdiu, ktorá stojí v opozite k voľnej tvorbe na pódiu, kedy využíva vlastne zostrojený syntetizér.Pri stretnutí s hudobníkom nám predstaví aj vlastný projekt Angakkut, ktorý vydal minulý rok. Osem rokov práce prinieslo viac ako sto vrstiev (!) zvukových stôp - vyskladaných zo spolupráce s rôznymi muzikantmi. Precíznosť, veľký zmysel pre pieseň, fónické poňatie textovosti a kryštalizácia zvukovosti robí z platne Angakkut jednu z popredných počinov vydaných za posledné obdobie.