Sladké hry minulého leta
Štvrtok 25.07.2013
Nevhodné do 15 rokov
Skryté titulky
Európska tvorba
Televízny film nakrútený podľa poviedky G.de Maupassanta Muška.
Impresionistická farebná snímka inšpirovaná Maupassantovou poviedkou Muška a obrazmi veľkých francúzskych maliarov-impresionistov. Mladé dievča trávi voľné chvíle v spoločnosti piatich mladých mužov. Jedného z nich má rada, ďalší štyria si však myslia, že žije s každým okrem neho.A tak, keď Muška otehotnie, berú na seba kolektívne otcovstvo.
Muška však potratí. Z tragickej situácie vychádza pointa: spravia jej druhé dieťa. Invenčný režisér Juraj Herz a scenáristka Alta Vášová rozprávajú tento príbeh s obdivuhodnou ľahkosťou a neodolateľným, trochu trpkým, trochu ironickým úsmevom, takým príznačným pre Francúzsko Maupassantových čias. Uvoľnené radenie epizód, dôraz na atmosféru
radosti a hravosti, zakomponovávanie mozaiky výjavov do presvetlenej prírody, plnej jasných, pestrých kostýmov Milana Čorbu evokujú s hravou hudbou Š. Koníčka náladu doby aj vďaka výnimočnej kamere Doda Šimončiča ako podmanivé "rozhýbané" impresionistické
plátno. Zvláštnu pozornosť si zasluhujú spontánne herecké výkony Jany Plichtovej a mladých L+S. Mimoriadne kvality tejto snímky neunikli pozornosti ani porote medzinárodného festivalu v Monte Carlo, kde film získal Grand Prix a cenu za kameru.
, Impresionistická farebná snímka inšpirovaná Maupassantovou poviedkou Muška a obrazmi veľkých francúzskych maliarov-impresionistov. Mladé dievča trávi voľné chvíle v spoločnosti piatich mladých mužov. Jedného z nich má rada, ďalší štyria si však myslia, že žije s každým okrem neho.A tak, keď Muška otehotnie, berú na seba kolektívne otcovstvo.
Muška však potratí. Z tragickej situácie vychádza pointa: spravia jej druhé dieťa. Invenčný režisér Juraj Herz a scenáristka Alta Vášová rozprávajú tento príbeh s obdivuhodnou ľahkosťou a neodolateľným, trochu trpkým, trochu ironickým úsmevom, takým príznačným pre Francúzsko Maupassantových čias. Uvoľnené radenie epizód, dôraz na atmosféru
radosti a hravosti, zakomponovávanie mozaiky výjavov do presvetlenej prírody, plnej jasných, pestrých kostýmov Milana Čorbu evokujú s hravou hudbou Š. Koníčka náladu doby aj vďaka výnimočnej kamere Doda Šimončiča ako podmanivé "rozhýbané" impresionistické
plátno. Zvláštnu pozornosť si zasluhujú spontánne herecké výkony Jany Plichtovej a mladých L+S. Mimoriadne kvality tejto snímky neunikli pozornosti ani porote medzinárodného festivalu v Monte Carlo, kde film získal Grand Prix a cenu za kameru.