Vízie z Inferna - umenie proti zabúdaniu (Vízie z Inferna-umenie proti zabúdaniu)
Utorok 13.08.2013
Nevhodné do 12 rokov
Skryté titulky
Európska tvorba
Príbeh výtvarníka Adolfa Frankla, ktorý prešiel koncentrákovým peklom. K 110.výr.narodenia bratislavského rodáka. Film Petra Dimitrova.
Dokumentárny film scenáristu a režiséra Petra Dimitrova Vízie Inferna voľne vychádza z rovnomenného cyklu obrazov pôvodom bratislavského výtvarníka Adolfa Frankla. Muža, ktorý prešiel peklom koncentračných táborov, pochodov smrti, neopísateľného utrpenia, strachu a poníženia. A to nielen za obdobia fašizmu, pretože jedna totalita vymenila druhú. Jeho dielo je varujúca správa o nás ľuďoch, kam vieme zájsť, keď sme zbavení milosrdenstva, tolerancie, či chápania inakosti. Film je akýmsi oneskoreným portrétom umelca s valérmi tragických dopadov na celú jeho rodinu. Všetko sa odohráva na pôdoryse historických udalostí s bohatou dobovou obrazovou faktúrou. Film nemá ambíciu mstiť sa, či pateticky vyvolávať pocit viny. Chce byť v istom zmysle esejou o hľadaní podstaty zla, s naliehavo kladenou otázkou "prečo !" Formálne ide o štylizovaný dokument s použitím autentických výpovedí tak z archívu samotného výtvarníka ako aj jeho žijúcich potomkov. V náznakovej rovine ho režisér umelecky dopĺňa hranými prvkami.
, Dokumentárny film scenáristu a režiséra Petra Dimitrova Vízie Inferna voľne vychádza z rovnomenného cyklu obrazov pôvodom bratislavského výtvarníka Adolfa Frankla. Muža, ktorý prešiel peklom koncentračných táborov, pochodov smrti, neopísateľného utrpenia, strachu a poníženia. A to nielen za obdobia fašizmu, pretože jedna totalita vymenila druhú. Jeho dielo je varujúca správa o nás ľuďoch, kam vieme zájsť, keď sme zbavení milosrdenstva, tolerancie, či chápania inakosti. Film je akýmsi oneskoreným portrétom umelca s valérmi tragických dopadov na celú jeho rodinu. Všetko sa odohráva na pôdoryse historických udalostí s bohatou dobovou obrazovou faktúrou. Film nemá ambíciu mstiť sa, či pateticky vyvolávať pocit viny. Chce byť v istom zmysle esejou o hľadaní podstaty zla, s naliehavo kladenou otázkou "prečo !" Formálne ide o štylizovaný dokument s použitím autentických výpovedí tak z archívu samotného výtvarníka ako aj jeho žijúcich potomkov. V náznakovej rovine ho režisér umelecky dopĺňa hranými prvkami.