Storočnica - Eugen Suchoň
Streda 15.10.2014
Vhodné pre všetkých
Skryté titulky
Európska tvorba
Hudobný dokument.
Hudobný dokument Storočnica je pripomenutím si osobnosti a diela jedného z hlavných predstaviteľov slovenskej hudobnej moderny, autora prvej národnej opery Krútňava, operného eposu Svätopluk a mnohých ďalších symfonických a vokálnych diel. Dokument bol nakrútený pri príležitosti stého výročia narodenia Eugena Suchoňa 25.9. 2008.
Unikátnym leitmotívom programu je skladateľova aktovka, ktorú jeho dcéra Dr. Danica Štilichová otvorila desať rokov po smrti otca a s prekvapením zistila, že aktovka obsahuje veci a dokumenty, ktoré boli E. Suchoňovi najdrahšie, a ktoré považoval za svoje najhlbšie súkromné vlastníctvo. Aktovka obsahuje chronológiu autorovho súkromného a rodinného života. Vzácnosťou sú jeho osobné poznámky o rodostrome suchoňovského rodu, ako aj dva originály – dokumenty: zápisnica zo založenia Slovenskej filharmónie a zápisnica z februára roku 1950, tesne po premiére Krútňavy, obsahujúca svedectvo dobových ideových výhrad proti Krútňave.
Už samotný názov dokumentu prezrádza, že je vystavaný na materiáloch dokumentujúcich storočné rozpätie vnímania prítomnosti autora a jeho hudby na slovenskej hudobnej scéne.
, Hudobný dokument Storočnica je pripomenutím si osobnosti a diela jedného z hlavných predstaviteľov slovenskej hudobnej moderny, autora prvej národnej opery Krútňava, operného eposu Svätopluk a mnohých ďalších symfonických a vokálnych diel. Dokument bol nakrútený pri príležitosti stého výročia narodenia Eugena Suchoňa 25.9. 2008.
Unikátnym leitmotívom programu je skladateľova aktovka, ktorú jeho dcéra Dr. Danica Štilichová otvorila desať rokov po smrti otca a s prekvapením zistila, že aktovka obsahuje veci a dokumenty, ktoré boli E. Suchoňovi najdrahšie, a ktoré považoval za svoje najhlbšie súkromné vlastníctvo. Aktovka obsahuje chronológiu autorovho súkromného a rodinného života. Vzácnosťou sú jeho osobné poznámky o rodostrome suchoňovského rodu, ako aj dva originály – dokumenty: zápisnica zo založenia Slovenskej filharmónie a zápisnica z februára roku 1950, tesne po premiére Krútňavy, obsahujúca svedectvo dobových ideových výhrad proti Krútňave.
Už samotný názov dokumentu prezrádza, že je vystavaný na materiáloch dokumentujúcich storočné rozpätie vnímania prítomnosti autora a jeho hudby na slovenskej hudobnej scéne.