Úvod Novinky Tipy z programu

Aká je práca influencera, ktorý za post dostane aj tisíce eur? Vôbec to nemajú také ľahké

Influenceri strácajú súkromie, ukazujú čo najviac zo svojho osobného života.

Aká je práca influencera, ktorý za post dostane aj tisíce eur? Vôbec to nemajú také ľahké Zdroj: pixabay

Mediálna scéna sa v súčasnosti prudko mení. Trh s reklamou vyzerá úplne inak ako pred piatimi či desiatimi rokmi.

Influenceri zostrih. Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.


Aké je pozadie práce, života a zárobkov influencerov na sociálnych sieťach, zaujímalo Alexandra Ernesta z Rádia Regina Stred, keď s expertom PR Gabrielom Tóthom pripravil podcast: „Ide o to, aby ste ukazovali čo najviac zo svojho osobného života.“

Stále niečo nové, nové, nové

Dnes už takmer niet človeka, ktorý by sa nestretol so sociálnymi sieťami. Mnohí nielen z nižších, ale aj zo starších ročníkov prežívajú každý deň na niektorých z platforiem.

Kontaktujú sa s príbuznými, s priateľmi, zdieľajú obsahy a pritom vnímajú aj reklamu, ako pripomína Gabriel Tóth: „Sociálne siete dnes fungujú tak, že človek stále očakáva nejaký nový obsah.“

influenceri-vplyv-TASR Zdroj: TASR

Pritom podľa Gabriela Tótha je dnes už jasné, čo by asi nik pred krátkym časom nepredpokladal: „Čím viac času trávime na sociálnej sieti, tým viac človek potrebuje niečo, nové, nové, nové, nové, nové.“

Všetky kamery na mňa

V podstate kým pred krátkym časom nielen veľké, ale aj menšie obchodné subjekty nakupovali priestor v médiách podľa ich sledovanosti, či dosahu na publikum a preto si v nich kupovali reklamný priestor, dnes ten reklamný priestor predstavujú jednotlivci. Gabriel Tóth si myslí: „Nie je asi už ďaleko doba, kedy bude mať influencer na seba namierenú kameru 24 hodín 7 dní v týždni. Ešte tam nie sme, ale veľmi sa k tomu blížime.“

influenceri-TASR Zdroj: TASR

Dnešní influeneceri postujú aj desať, pätnásť, možno dvadsať rôznych tém denne v krátkom videu, či len v obrázku. Podľa experta na PR si za to dávajú dobre zaplatiť: „Firmy si dnes prenajímajú médium influencera na to, aby vyskúšal ich produkt, ukázal ho svojim sledovateľom, čiže si u neho kupujú reklamný priestor. Za krátke video, či obrázok si spätne influenceri účtujú u tých najsledovanejších aj niekoľko tisíc eur.“

RTVS online:

Viac o prognózach, kam až pojem influencer môže dosiahnuť a ako sa ním stať, sa dozviete z archívu RTVS bez reklám a zadarmo.

Vypočujte si podcast Rádia Regina Stred aj na Spotify alebo na Podcasts apple.

25 50 75 90