Mediálna scéna sa v súčasnosti prudko mení. Trh s reklamou vyzerá úplne inak ako pred piatimi či desiatimi rokmi.
Influenceri zostrih.
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Aké je pozadie práce, života a zárobkov influencerov na sociálnych sieťach, zaujímalo Alexandra Ernesta z Rádia Regina Stred, keď s expertom PR Gabrielom Tóthom pripravil podcast: „Ide o to, aby ste ukazovali čo najviac zo svojho osobného života.“
Stále niečo nové, nové, nové
Dnes už takmer niet človeka, ktorý by sa nestretol so sociálnymi sieťami. Mnohí nielen z nižších, ale aj zo starších ročníkov
prežívajú
každý deň na niektorých z platforiem.
Pritom podľa Gabriela Tótha je dnes už jasné, čo by asi nik pred krátkym časom nepredpokladal: „Čím viac času trávime na sociálnej sieti, tým viac človek potrebuje niečo, nové, nové, nové, nové, nové.“
Všetky kamery na mňa
V podstate kým pred krátkym časom nielen veľké, ale aj menšie obchodné subjekty nakupovali priestor v médiách podľa ich sledovanosti, či dosahu na publikum a preto si v nich kupovali reklamný priestor, dnes ten reklamný priestor predstavujú jednotlivci. Gabriel Tóth si myslí: „Nie je asi už ďaleko doba, kedy bude mať influencer na seba namierenú kameru 24 hodín 7 dní v týždni. Ešte tam nie sme, ale veľmi sa k tomu blížime.“
Dnešní influeneceri postujú aj desať, pätnásť, možno dvadsať rôznych tém denne v krátkom videu, či len v obrázku. Podľa experta na PR si za to dávajú dobre zaplatiť: „Firmy si dnes prenajímajú médium influencera na to, aby vyskúšal ich produkt, ukázal ho svojim sledovateľom, čiže si u neho kupujú reklamný priestor. Za krátke video, či obrázok si spätne influenceri účtujú u tých najsledovanejších aj niekoľko tisíc eur.“
RTVS online:
Viac o prognózach, kam až pojem influencer môže dosiahnuť a ako sa ním stať, sa dozviete z archívu RTVS bez reklám a zadarmo.
Vypočujte si podcast Rádia Regina Stred aj na Spotify alebo na Podcasts apple.
25 50 75 90