Cyklisti počas
etapy na pretekoch Tour de France
komunikujú so svojimi športovými riaditeľmi, aj so sebou navzájom.
Ako to robí
Peter Sagan
v
TotalEnergies
, prezradil športový riaditeľ tímu
Ján Valach
.
„Komunikácia je medzi tímom, riaditeľom a pretekárom. Funguje to prakticky vo všetkých tímoch rovnako. Vysielačky sú povolené v pretekoch World Tour, okrem majstrovstiev sveta a Európy a národných šampionátov,“
povedal Valach v reportáži kolegyne Zuzany Lučaničovej.
„Každý pretekár má mikrofón a v jednom uchu slúchadlo. Počuje pokyny z áut a keď rozpráva pretekár naspäť, počujú ho všetci,“
priblížil.
Valach povedal, že v aute má ako športový riaditeľ tri vysielačky: jednu na komunikáciu s cyklistami , druhú na prenos zvuku medzi autami a konvojom pri trati a tretia je na informácie od komisára a speakera o tom, čo sa deje pri trati, ale aj o odstupoch medzi jazdcami.
Keď hovorí niečo napríklad
Petrovi Saganovi
, počujú to všetci?
„Pretekári počujú pokyny centrálne a ak hovoríme konkrétnemu, povieme jeho meno. A naopak, keď nám on hovorí, povie svoje meno. Keď je pretekár v úniku, je to ľahšie, rozpráva ten, čo riadi únik. My vzadu sme tichšie,“ opísal.
Cyklistom hovoria, čo ich v rámci etapy čaká. Informácie o etape majú od organizátorov veľmi
podrobné
, nielen o zákrutách, ale napríklad aj o retardéroch na trati.
„Treba len vybrať tie vhodné, aby chalani počuli len to potrebné a nie mali nás v ušiach päť hodín,“
zdôraznil
Valach
.