Večera s Havranom

Skryté titulky Európska tvorba
Diskusná relácia o spoločenských fenoménoch.
Témou relácie je reflexia slovenských mýtov a klišé a diskusia o tom, nakoľko je identita, založená na národných (či iných) kategóriách dôležitá a čo ju v slovenských podmienkach formuje. Čo znamená slovenský? Spája nás jazyk, kultúra, alebo hodnoty? Podľa čoho sa poznáme? Ako vieme, že sme Slovenky a Slováci? Z čoho vyplývajú pochybnosti o našej identite? Hosťami do diskusie s moderátorom Michalom Havranom na tému identity budú Zora Jaurová, Juraj Buzalka a Svetlana Žuchová. Zora Jaurová je filmová producentka, koprodukovala film Slovensko 2.0 a je spoluautorkou stratégie na rebranding značky Slovensko, ktorú pripravuje MZV. Juraj Buzalka, antropológ z FSEV UK a esejsta, sa venuje výskumu vývoja slovenskej identity. Tvrdí, že jej základom musia byť politické a občianske cnosti. Je kritikom etnogenézy a národných mýtov. Spisovateľka, psychiatrička Svetlana Žuchová skúma vo svojich románoch mutácie identity, vystupuje za emancipáciu tých čŕt, ktoré podľa nej Slovensko zanedbáva a nepovažuje ich za svoje vlastne. , Témou relácie je reflexia slovenských mýtov a klišé a diskusia o tom, nakoľko je identita, založená na národných (či iných) kategóriách dôležitá a čo ju v slovenských podmienkach formuje. Čo znamená slovenský? Spája nás jazyk, kultúra, alebo hodnoty? Podľa čoho sa poznáme? Ako vieme, že sme Slovenky a Slováci? Z čoho vyplývajú pochybnosti o našej identite? Hosťami do diskusie s moderátorom Michalom Havranom na tému identity budú Zora Jaurová, Juraj Buzalka a Svetlana Žuchová. Zora Jaurová je filmová producentka, koprodukovala film Slovensko 2.0 a je spoluautorkou stratégie na rebranding značky Slovensko, ktorú pripravuje MZV. Juraj Buzalka, antropológ z FSEV UK a esejsta, sa venuje výskumu vývoja slovenskej identity. Tvrdí, že jej základom musia byť politické a občianske cnosti. Je kritikom etnogenézy a národných mýtov. Spisovateľka, psychiatrička Svetlana Žuchová skúma vo svojich románoch mutácie identity, vystupuje za emancipáciu tých čŕt, ktoré podľa nej Slovensko zanedbáva a nepovažuje ich za svoje vlastne.