Úvod Novinky Zaujímavosti

Na mieste, ktoré dýchalo históriou, je len hŕba kamenia a šrotu

Našťastie, nie všetky časti zubačky na Štrbské Pleso skončia na skládke.

Na mieste, ktoré dýchalo históriou, je len hŕba kamenia a šrotu Zdroj: TASR

Vysoké Tatry strácajú jeden z unikátov. Ozubnicová železnica zo Štrby na Štrbské Pleso ešte koncom júna jazdila. Teraz prebieha jej zložitá rekonštrukcia. Výsledkom má byť modernejšia technológia. Našťastie, nie všetky časti historickej trate skončia na skládke.

Trať, po ktorej sa za viac ako polstoročie odviezli státisíce cestujúcich, postupne stráca koľaje, ozubnicový hrebeň, návestidlá aj podložie. Na trase dlhej 4800 metrov, ktorá má prevýšenie 454 metrov, sú momentálne tony železného odpadu a kameňa.

Rekonštrukciou prejde nielen samotná trať, ale aj nástupištia v zastávkach Štrba, Štrbské Pleso a Tatranský Lieskovec. Obnovené bude aj osvetlenie nástupíšť, podlaha v hale stanice Štrba, priechody pre chodcov či oporné múry.

V hodine dvanástej

Práce majú trvať podľa harmonogramu do 6. februára 2021, teda celú letnú a zimnú sezónu. Výška investícia predstavuje takmer 40 miliónov eur. Po zrekonštruovanej trati má okrem piatich nových hybridných ozubnicových jednotiek premávať aj jeden multifunkčný rušeň.

Kým sa slovenský technický unikát premení na hypermodernú horskú železnicu, budú cestujúcich voziť náhradné autobusy.

Pozrite si reportáž Ivany Ratkovskej, v ktorej sa dozviete, prečo sa s rekonštrukciou začalo v hodine dvanástej.

Pomoc Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Správy RTVS sú dostupné v našom archíve zadarmo a bez reklamy.

25 50 75 90